Noticia ampliada Share

Enel presenta su plan estratégico 2023-2025.

ENEL 2023-2025 STRATEGY: REPOSITIONING OF BUSINESSES AND GEOGRAPHIES, FOCUS ON SUSTAINABLE ELECTRIFICATION, SECURING GROWTH AND FINANCIAL STRENGTH, CREATING VALUE FOR ALL STAKEHOLDERS.
  • Foto Enel presenta su plan estratégico 2023-2025.
• In the 2023-2025 Plan period, the Group expects to:

o Concentrate on integrated value chain pursuing sustainable electrification, which is increasingly needed in global energy systems, covering approximately 90% of its fixed price sales with carbon-free electricity in 2025, bringing renewable generation to around 75% of total as well as reaching around 80% of digitalized grid customers

o Strategically reposition businesses and geographies, with a disposal plan worth around 21 billion euros in terms of positive contribution to the reduction of Group Net Debt. The bulk of this plan is expected to be rolled out by the end of 2023, resulting in a more agile company focused on six “core countries”

o Secure growth and financial strength by coupling a 10-13% Compound Annual Growth Rate (“CAGR”) in Net Ordinary Income with a FFO/Net Debt ratio of 28% expected from 2023, alongside maintaining a Dividend Per Share (“DPS”) of 0.43 euros for 2023-2025, up from 0.40 euros in 2022, whereby DPS in 2024 and 2025 is to be considered as a sustainable minimum

• Towards these aims, between 2023 and 2025, the Group expects to invest a total of around 37 billion euros, of which 60% supporting the Group’s integrated commercial strategy (generation, customers and services), and 40% allocated to grids to support their role as enablers of the energy transition

• The focus will be on four strategic actions:

(i) balance customers’ demand and supply to optimize the risk/return profile
(ii) decarbonization to ensure competitiveness, sustainability and security
(iii) reinforce, grow and digitize networks to enable the transition
(iv) streamline portfolio of businesses and geographies

• In 2025:

o Group Ordinary EBITDA is expected to reach 22.2-22.8 billion euros, compared to 19.0-19.6 billion euros estimated in 2022

o Group Net Ordinary Income is expected to reach 7.0-7.2 billion euros, compared to 5.0-5.3 billion euros estimated in 2022
logo Sumindustria

SumIndustria le informa

Responsable ZOOM PUBLICIDAD Y COMUNICACIÓN, S.L.
N.I.F. B-86681756
C/ Luis de Hoyos Sainz nº174, Oficina 13
28030 – Madrid
Teléfono: +34 91 772 72 10
Correo electrónico de contacto en materia de datos personales: protecciondedatos@sumindustria.es
Finalidad Sus datos personales serán tratados con la finalidad de gestionar las consultas y sugerencias realizadas, contactando para ello con el usuario a través de los medios indicados en la solicitud. La información requerida es imprescindible para atender su consulta.
En su caso y si el usuario ha prestado su consentimiento expresamente mediante la cumplimentación de la casilla correspondiente, los datos personales serán tratados con la finalidad de remitirle, por cualquier medio, comunicaciones comerciales relativas a ofertas y promociones de los productos y servicios de la empresa.
Legitimación La base jurídica para el tratamiento de sus datos personales es su consentimiento al rellenar y enviar el formulario correspondiente.
Destinatarios No se ceden datos personales a terceros salvo obligación legal.
Derechos Le informamos de que puede ejercitar gratuitamente sus Derechos de Acceso, Rectificación, Supresión, Oposición y Limitación al tratamiento de sus datos, así como a la portabilidad de los mismos y a no ser objeto de una decisión basada únicamente en el tratamiento automatizado, incluida la elaboración de perfiles. Si usted desea ejercitar cualquiera de los derechos enunciados anteriormente, por favor, póngase en contacto con nosotros a través del siguiente correo electrónico:
protecciondedatos@sumindustria.es
Si desea más información sobre nuestra Política de Privacidad, consulte el siguiente enlace pulsando aquí